Аварія біля залізничної станції м. Гнівань.
Двадцять дев'ять років тому 7 червня могло бути вписане в історію нашого міста, як день найбільшої аварії на залізниці на территорії України. Але трагедію було відвернуто завдяки вмілим діям та героїчній самопожертві кількох людей... Багато гніванчан ще пам*ятають цей випадок,багато людей працювали на ліквідації наслідків аварії...А ті,хто молодший,напевно і не звертають уваги на маленький обеліск з чорного граніту,що стоїть біля колії,недалеко від вокзалу. Але про все по порядку..
7 червня 1991 року о 6 годині 5 хвилин на станцію Жмеринка прибув потяг з 42-х вагонів завантажених вугіллям загальною вагою 4272 тонни. Черговою по станції Жмеринка (В. А.Кіряєва) було дано вказівку сигналісту станції (М. К. Мазур) закріпити склад трьома башмаками. Наказ був проігнорований, важкий склад не був закріплений, так як сигналіст нібито "відлучилася у справах". У підсумку, гальмівна система виснажилася і вагони повільно почали рух зі станції. Чергова по станції(далі -ДСП) В. А. Кіряєва тільки через дві хвилини після самовільного виходу вагонів зі станції Жмеринка повідомила ДСП ст. Браїлів про відхід некерованої групи вагонів в бік станції Браїлів. Про вловлюючий тупик ДСП Кіряєва чомусь забула. Склад пройшов більше 18-ти кілометрів, при цьому набравши швидкість понад 100 км / год. О 7:00 потяг з вугіллям на великій швидкості проїхав станцію Браїлів, чергова по станції(О. В. Козловська) тут же повідомила диспетчера ( ДНЦ) Жмеринського відділення (М. П.Пажетнова) про те, що трапилося. А ось чому чергова по станції Жмеринка НЕ повідомила ДНЦ - невідомо. Але після повідомлення ДСП станції Браїлів система оповіщення спрацювала. ДНЦ тут же повідомляє чергову по станції Гнівань.
В цей же час міжнародний поїзд №9 Москва - Бєлград тількипроїхав станцію Гнівань при швидкості 53 км / год і слідував по суті,назустріч цьому некерованому складу, що мчав зі швидкістю понад 100 км / год. В 7:03 машиністу поїзда номер №9 було дано вказівку про застосування екстреного гальмування, за хвилини було прийнято рішення осаджувати "дев'ятку" назад на станцію на першу колію, на другу колію було вирішено прийняти некерований склад. У хвіст поїзда був терміново відправлений укладач. За півтори хвилини "дев'ятка", на досить високій швидкості пройшла 1800 метрів назад на станцію і пасажирський потяг, прослідувавши маршрутний сигнал Н1А, втягнувся всередину станції.
Чергова лише встигла перевести стрілку з першої на другу колію. Нею ж було дано вказівку машиністу маневрового тепловоза з п'ятьма вагонами (В. І. Савченко),що знаходився на станції, відчепитися і слідувати під рампу, а укладачу (В. Н. Клоноз) взяти башмаки і терміново встановити їх на другій колії.
О 7:09 некерований вантажний потяг влітає на станцію Гнівань. А лише кількома хвилинами раніше, завдяки злагодженим та чітким діям ДНЦ (М. П. Пажетнова), ДСП Гнівань (З. П. Ковальська) і локомотивної бригади, зокрема, машиніста поїзда №9 (В. Н. Руднєв) була відвернена катастрофа, страшніше ніж в Користівці і Каменській.,
У той же час розгортається наступне - перший вагон некерованого потягу, не вписавшись на величезній швидкості в стрілку, перекидається і всі наступні вагони слідують за ним. За інерцією величезна маса металу ,змішана з вугіллям, мчить змітаючи все навколо - рейки, шпали, опори.
Побачивши, що відбувається машиніст маневрового тепловоза (В. І. Савченко) за секунди вискочив з тепловоза, а через мить його тепловоз з п'ятьма вагонами був по суті розчавлений і зім'ятий під останками колишнього вугільного маршруту. Не встиг відбігти від смертоносного валу укладач Володимир Клоноз. Він встиг поставити гальмівні башмаки на другій головній колії.
Під час аварії зруйновано 300 метрів шляху, 500 метрів контактної мережі, 5 стрілочних переводів. Повністю зруйнований маневровий тепловоз ЧМЕ3-2805 і 47 вагонів (42 від поїзда + 5 від маневрового складу)
***
На місці катастрофи досі знаходиться скромний пам'ятний знак Володимиру Клонозу,з написом " Отдал жизнь ,спасая сотни других жизней"



Джерело: https://www.facebook.com/groups/1905526989717294/permalink/2075200832749908
Категорія: Історія Гнівані | Додав: vlador1974 (14.06.2020)
Переглядів: 364 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]